ALFUN a.s.

ALFUN - Aktuality

Zrušení hotových peněz je totální ptákovina nebezpečně směřující k Velkému bratrovi

Proti úplnému zrušení hotovosti se staví dvě třetiny Čechů, hlásí průzkum agentury SC&C zpracovaný pro Českou bankovní asociaci. Podle jiného průzkumu (tentokrát pro Mastercard) by naopak zánik bankovek a mincí nevadil 46 procentům Čechů. U obou průzkumů přitom chybí ještě malá drobnost – a sice otázka, zda se Češi příklonem ke zrušení hotovosti nebojí, že budou pod velkým drobnohledem a svobodně tak o sobě budou prozrazovat informace kam chodí, kde nakupují, co jedí, kolik za jaké položky utrácí a podobně? Nažhavený Velký bratr nikdy nespí...

2017/09/11
Čítať ďalej...

Český průmysl v červenci meziměsíčně výrazně zpomalil


Česká průmyslová výroba v červenci ve srovnání s předchozím měsícem klesla o 9,8 % (po očištění o sezónní faktory). Meziroční tempo růstu mírně zrychlilo na 3,3 % z předchozího tempa 3,0 % (po revizi. Medián trhu očekával meziroční tempo průmyslové výroby 6,7 %, náš optimističtější odhad byl 6,9 %. Za výrazným meziměsíčním poklesem stojí čerpání celozávodních dovolených ve významných podnicích.

2017/09/11
Čítať ďalej...

Výběrové řízení na pozici „zaměstnavatel“ aneb za branou již stovky lidí nečekají

Dle Českého statistického úřadu klesla nezaměstnanost v 2. čtvrtletí 2017 na 3 %, v našem kraji se nezaměstnanost pohybuje okolo 8 %. Pro srovnání, v roce 2013 v okrese Bruntál připadalo téměř 67 uchazečů na jedno pracovní místo. V roce 2016 pak tento počet klesl na 8 uchazečů. Díky tomu nastává období, kdy si lidé začínají vybírat své zaměstnavatele. Pro firmy je tak stále obtížnější najít, a hlavně udržet si talentované zaměstnance. Situaci nepřidává ani nástup tzv. generace Y, tedy lidí, kteří se narodili v letech 1980 až 1995. Tato generace vnímá své potřeby a smýšlí odlišně od té předchozí. Jejich priority jsou peníze, jistota a volný čas. Požadují flexibilní zaměstnání, ve kterém budou odměňováni za své úsilí. To nutí zaměstnavatele více naslouchat požadavkům současné a budoucí generace, ale také současně pečovat o své nynější zaměstnance formou jejich rozvoje, vzdělávání či plánování jejich kariérního růstu. Jedním z nejčastějších odchodů ze zaměstnání je totiž právě pocit stagnace, nemožnosti kariérního růstu či nedostatečná seberealizace.  Představitelé HR připouští, že dnes zaměstnavatel musí objasnit, proč je pro uchazeče právě on nejlepší volba.

Dle tiskové zprávy UP ČR je největší poptávka po pracovnících ve výrobě, montážních dělnících či dostatečně kvalifikovaných technických profesích napříč všemi obory. Jejich nedostatek pociťujeme všichni. Řešením je zejména zatraktivnit se na trhu práce, naslouchat požadavkům uchazečů a pečovat o své stávající zaměstnance. Dlouhodobý nedostatek zaměstnanců může být překážkou dalšího ekonomického růstu.

Zdroj: www.czso.cz, finance.idnes.cz

 Z pohledu zaměstnance je tato změna příjemná. Je to pro něj (tak jako pro mě) příležitost k osobnímu rozvoji a plánování kariéry. Vědomí, že v těchto dnech máme mnohem větší šanci na uplatnění na trhu práce se mnohdy projevuje vyšší fluktuací zaměstnanců. Nemusí se totiž spokojit s nabízeným platem, benefity či firemní kulturou. Pryč je doba, kdy si firmy vybíraly z řady uchazečů o práci stojící za jejími branami a moc nediskutovaly o nabízených podmínkách. Ber anebo nech být. Dnes mají uchazeči o práci možnost využít větší nabídky pracovních příležitostí a tím se zvyšuje i jejich možnost dohodnout si co nejlepší podmínky v jejich budoucím zaměstnání.  Proto je důležité, aby si nastalou situaci uvědomovaly i firmy v regionu a změnily svůj přístup v personální politice. V opačném případě se také může stát, že budou muset omezit část svého provozu, ne-li ho ukončit.

Michaela Poláková, oddělení finance

2017/09/06
Čítať ďalej...

Informace o vývoji ceny oceli

Řada západoevropských hutí usiluje o zvýšení cen přibližně o 30 EUR/t v celé řadě výrobků. Obrat ve vývoji cenové politiky válcoven je zapříčiněn zvýšením poptávky na trhu, a to hlavně ze strany servisních center, kde došlo po panice z prvního kvartálu k redukci zásob, kdy byl absolutní nedostatek materiálu na trhu, který paradoxně na krátkou dobu vedl z důvodu následného nadměrného doplnění zásob k nadměrným skladovým zásobám mnohých servisních center.

2017/08/03
Čítať ďalej...

Western European mills push for coil increases

A number of western European coil mills are pushing for price increases of around €20-€30/mt across the product range.

ArcelorMittal has announced increases of €30/mt for all new orders for September delivery, market sources said. The move will take hot rolled coil offers to €515-520/mt on an ex-works Ruhr basis, or €550/mt effective delivered for western Europe.

2017/07/17
Čítať ďalej...

I LOVE MOTORKY

Aj tento rok sa ALFUN stal sponzorom výstavy I love motorky. Výstava sa uskutoční od 6. do 26. februára 2017 na Slovensku v OC Central Bratislava a my sme veľmi radi, že práve naše protišmykové plechy zaistia týmto nádherným strojom pevnú pôdu pod kolesami počas celej doby trvania výstavy.

2017/02/06
Čítať ďalej...

Som hrdá, že som súčasťou tohto tímu

Blížil sa koniec roka a začali sme sa pohrávať s myšlienkou, že by  náš vianočný večierok nemusel byť iba o futbale, ako bolo zvykom doteraz a na ktorom sa bavili hlavne chalani. Baby s týmto nápadom všetkými desiatimi súhlasili.

Postupne k  dobrému jedlu  na slušnom mieste pribudol  aj DJ (predsa aký by to bol večierok bez tanca J). Uvažovali sme sa aj  o tematickom večierku, ale túto možnosť sme si nechali v zálohe pre budúce roky.

2017/01/15
Čítať ďalej...

Tlak Číny povolil. Přesto tuzemským ocelářům hrozí nižší marže

Výroba oceli v tuzemsku by měla letos nepatrně klesnout kvůli odstávkám při modernizaci provozů v Třinci. Ceny oceli sice loni výrazně vzrostly, jenže ještě více zdražila železná ruda a uhlí.

Obě velké české ocelárny jednou na plné obrátky. Ostravský ArcelorMittal loni vyšponoval výrobu na nejvyšší hodnotu od roku 2009, kdy kvůli krizi musel odstavit jednu z vysokých pecí. Celkem vyrobil 2,4 milionu tun oceli a podobný plán má i pro letošní rok.

2017/01/11
Čítať ďalej...

Legujúci príplatok

Behom 4 kvartálu roku 2016 a začiatkom tohto roku sme svedkami prudkého nárastu cien legujúcich príplatkov nerezovej ocele, ktoré sú hlavným faktorom ovplyvňujúcim jej cenu. Legujúci príplatok od októbra do januára vzrástol u AISI 304 o 0,31 Eur/kg a u 316L o 0,40 Eur/kg. Za posledný polrok je nárast ešte vyšší - AISI 304 o 0,437 Eur/kg a u 316L o 0,54 Eur/kg. Vývoj cien je znázornení v grafe.

Terajšia výška legujúceho príplatku nerezových ocelí je najvyššia za posledné 2 roky.

Rast cien nerezovej ocele je podporený vyššou spotrebou, dlhšími výrobnými termínmi z hutí a tiež zavedením antidumpingového cla pre nerez z Ázie v roku 2015.

Pre 1 kvartál 2017 sa očakáva ďalší rast cien.

2017/01/11
Čítať ďalej...

Kolomý vlétl do Rally Dakar nejrychlejším časem a vede!

Lepší start si snad český fanoušek Rally Dakar nemohl ani přát. Martin Kolomý zajel devětatřicet kilometrů dlouhou první etapu v nejrychlejším čase a ujal se vedení v kategorii kamionů. Druhý jezdec TATRA BUGGYRA RACING týmu Aleš Loprais skončil čtvrtý. Naopak smůla potkala Karla Trněného, který zapadl v bahně. 

2017/01/04
Čítať ďalej...

Kam se vydají ceny oceli? Udělejte si názor sami.

Proč je nákup ocelových a pozinkovaných plechů stále dražší?

Proč musíme sáhnout stále hlouběji do kapsy, abychom si tyto komodity koupili?

Co se děje?

2017/01/02
Čítať ďalej...

Oceláři zesilují tlak proti Číně. Kdyby ji EU uznala za tržní ekonomiku, bude to likvidační, říkají

Oceláři v celé Evropě si stále více stěžují na neschopnost unijních politiků efektivně bránit domácí trh před dovozem levné oceli z Číny. Obávají se, že Evropská komise nakonec přizná Číně status tržní ekonomiky. A tvrdí, že to jen v Evropě ohrožuje miliony pracovních míst.

"Chceme, aby se Evropská unie naučila chránit své trhy stejně jako Spojené státy. Řekněme si, co je náš strategický výrobek. A když přijde někdo, kdo má subvencemi pokroucenou cenu, tak mu prostě nedovolíme za rozumných podmínek ničit domácí výrobce," říká v rozhovoru pro HN Jan Rafaj, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR a místopředseda představenstva největší české ocelárny ArcelorMittal Ostrava.

2016/11/02
Čítať ďalej...

Dilema bruselského úředníka

Tak jak bychom s tím vybabrali?  Honí se dnes hlavou nejednomu bruselskému úředníkovi. Udělit Číně status tržní ekonomiky a riskovat, že Evropu zavalí levnou ocelí (nejenom), anebo neudělit, zavést cla na dovoz oceli, jak to už ostatně udělalo mnoho zemí v čele se spojenými státy a riskovat, že dojde ke zhoršení obchodních, ale možná i politických vztahů se sice netržní, ale přece jenom druhou největší ekonomikou světa.

O co jde?

Status tržní ekonomiky s sebou přináší množství výhod, po kterých Čína už nějakou dobu prahne. Tyto výhody ústí ve zjednodušení dovozu čínského zboží do západních zemí, jelikož na zemi se statusem tržní ekonomiky je těžší uvalit anti-dumpingové clo, než na zemi, která v tomto režimu není.

Fakta….

  • EU uvalila sankce na dovoz oceli za dumpingové ceny v 36 případech, z toho 16 na produkty z Číny. Nadprodukce čínského ocelářského sektoru podle unijních dokumentů činí 400 milionů tun. To je více než dvojnásobek celkové roční produkce oceli v EU, která činí 170 milionů tun. Většina z tohoto přebytku se vyváží do Evropy.
  • Ministr obchodu Kao Chu-čcheng v dopise zaslaném v únoru evropské komisařce pro obchod Cecilii Malmströmové slíbil, že Čína produkci oceli sníží o 100 milionů až 150 milionů tun. „To je příliš málo. I kdyby Čína tento závazek respektovala v plné výši, bude mít stále nadbytečnou kapacitu vyšší, než je celková produkce oceli v EU,“ dodal unijní zdroj.
  • Nejhorším scénářem by mohla být obchodní válka,“ píše Nová Čína. „Cena by mohla být příliš vysoká,“ dodává. Také evropští diplomaté podle německé agentury DPA varují, že obě strany „směřují k obchodní válce“.
  • Země EU tlačí na komisi, aby ochranu před levných dovozem oceli posílila. Ministři z Německa, Británie, Francie a Itálie, tedy čtyř největších ekonomik EU, jsou mezi signatáři únorového společného dopisu vyzývajícího k větší podpoře strádajícího ocelářskému průmyslu. Od roku 2008 v evropském ocelářském průmyslu zaniklo na 85 tisíc pracovních míst, což je téměř 20 procent všech míst v sektou, uvádí odvětvové sdružení Eurofer. Důvodem tohoto stavu je propad cen v důsledku nadměrné kapacity na nejnižší hodnoty za posledních deset let, dále pokles poptávky a také příliv levného dovozu, převážně pak z Číny.
  • Evropská unie se stejně jako další členové Světové obchodní organizace (WTO) musí rozhodnout, zda Číně do letošního 11. prosince status tržní ekonomiky udělí. Pokud by tak učinila, čínské zboží by se jednodušeji dostávalo na evropský trh.
  • Většina europoslanců se letos v dubnu shodla, že status tržní ekonomiky by Číně neměl být přiznán, protože země nesplňuje kritéria EU. Členové Evropského parlamentu v debatě také vyjádřili obavy o pracovní místa v EU a ochranu evropského průmyslu.
  • Angela Merklová to (ale nejen to) vidí jinak. Čína o získání statusu tržní ekonomiky v rámci členských zemí Světové obchodní organizace (WTO) usiluje už dlouhá léta. Například německá kancléřka Angela Merklová tuto myšlenku podporuje. Ostatní evropské vlády v čele s italskou a spolu s odbory v tradičních odvětvích, jako je ocelářství, keramika či textil, s tím ale nesouhlasí.
  • ANTIDUMPINGOVÉ ŠETŘENÍ

V současné době probíhá řízení týkající se dovozu určitých plochých za tepla válcovaných výrobků ze železa, nelegované nebo ostatní legované oceli pocházejících z Čínské lidové republiky. Závěr tohoto šetření zveřejní ministerstvo průmyslu a obchodu do 8.11.2016.

Dále bude probíhat šetření na dovoz tohoto materiálu z Brazílie, Íránu, Ruska, Srbska a Ukrajiny. Jelikož šetření dovozu materiálu z těchto zemí, bylo zahájeno později, bude výsledek znám až v příštím roce.

 

A čas se krátí a nerozhodní bruselští úředníci definitivní rozhodnutí stále odkládají v zoufalé naději, že se nakonec najde řešení ve stylu: A vlk se nažral a koza zůstala celá…

 

Jenomže naneštěstí nás všech taková rozhodnutí (i kdyby se našla) stejně nefungují. Což kolem sebe vidíme dnes a denně. Což ale nevidí v Bruselu. Nebo vidět nechtějí?  Anebo to ani jinak neumí?

A třeba tam budou jednou jiní úředníci a budeme překvapeni, že nás překvapí……

Ale to ještě nějakou dobu jistě potrvá……

2016/10/04
Čítať ďalej...

Veľtrh ALUMINIUM 2016 v Düsseldorfe

Vážení zákazníci, dovoľujeme si Vás pozvať na návštevu nášho stánku č. 13N50, do haly č. 13, na veľtrhu ALUMINIUM 2016 v Düsseldorfe, ktorý sa bude konať v dňoch 29. 11. - 1. 12. 2016.

2016/09/19
Čítať ďalej...

Rozšířen prodej nerezových profilů

Společnost ALFUN a.s. rozšiřuje sortiment nerezových materiálů. Nyní máme nově skladem na pobočce v  Českých Budějovicích také nerezové profily - jekly čtvercové a obdélníkové, trubky kruhové, plochou ocel a L-profily. Tyto nerezové profily jsou s různou povrchovou úpravou – kovově lesklé, broušené, kartáčované a zrcadlově lesklé.

Profily dělíme na požadované délky.

Stále také průběžně rozšiřujeme stávající sortiment nerezových kruhových tyčí

2016/08/05
Čítať ďalej...

ALFUN na MATTONI ½ MARATONU OLOMOUC!

V žáru sobotního podvečera se ozvala rána startovací pistole, která zahájila další ročník prestižního 1/2 Maratonu v Olomouci. Letošní rekordní účast 6200 běžců čítala i neuvěřitelných 26 alfuňáků, kteří přijeli změřit síly v rámci štafetového závodu a ve dvou případech dokonce celého půlmaratonu.
I přes nepřízeň blíznivého počasí (32C při startu) všichni účastníci běh zvládli, za což jim patří velký dík.
Jedna z našich štafet se dokonce umístila na krásném 9. místě a snad to příští rok dotáhnou až na bednu! :-)
A tady jsou všichni účastníci:
1. Jirka Šulák, Tomáš Hudeček, Karel Krupička, Laďa Rappensberger
2. Vladimír Brídzík, Honza Polách, Petr Harkabus, David Filipík
3. Kuba Zaprianov, Saša Nyklová, Petra Čtvrtlíková, Marcel Daniel
4. Lucie Malinovská, Míša Poláková, Soňa Slavíková, Alena Chlápková
5. Andrea Meluchová, Iva Benedikovičová, Míša Zaprianová, Daniela Juřenová
6. Michaela Nevřivová, Jindra Ševčíková, Katka Zelená, Eva Štefancová
+ Vláďa Slaný a Jana Matoušková

2016/07/13
Čítať ďalej...

Alfun Na kole dětem

„Naším malým cyklosvětem jedeme na kole dětem. Nejenom že nás to baví, ale hlavně vezem zdraví. V pelotonu všichni víme, že si zdraví nekoupíme. Nepodlehnout nemoci, to je smysl pomoci.“

 V duchu této hymny se nesl i celý charitativní závod Na kole dětem, pořádaný světovým rekordmanem v jízdě na vysokém kole Josefem Zimovčákem, který v roce 2010 založil nadační fond Josefa Zimovčáka na podporu onkologicky nemocných dětí. Fond se svými cílenými aktivitami snaží rozšířit možnosti solidarity, tolik potřebné finanční pomoci a podpory dětí v boji proti zákeřnému onemocnění. Naše společnost AFLUN a.s. přispěla do tohoto fondu finančním darem.

2016/06/21
Čítať ďalej...

Ochrana evropského ocelářského trhu

EU zavádí  kontrolu nad dovozem některých výrobků ze železa a oceli pocházejících z určitých třetích zemí ode dne 28. dubna 2016.

Je to reakce na prudký nárůst dovozů ocelí zejména z Číny a Ruska.  Je to další krok pro růst a stabilizaci cen na úrovni, která nebude ničit evropské výrobce .

Prováděcí nařízení komise EU

Zdroje : EU věstník 

2016/05/31
Čítať ďalej...

ALFUN na veletrhu INTERTOOL

Ve spolupráci s agenturou CzechTrade se společnost ALFUN a.s. - poprvé ve své historii, účastnila strojírenského veletrhu INTERTOOL, který se konal od 10. do 13. května ve Vídni. Veletrh se koná vždy každé dva roky a jedná se o největší akci z oblasti strojírenského průmyslu v Rakousku. 

Spolu se souběžně probíhající akcí SMART AUTOMATIVE se v areálu vídeňského výstaviště prezentovalo více než 400 vystavovatelů, převážně z Evropy. 

Letošní ročník přilákal takřka 22 tisíc návštěvníků, a to nejen z Rakouska, ale i sousedních zemí. 

2016/05/30
Čítať ďalej...

Nechajme auto doma

Tím „Alfuňáčky“ sa 1. mája pripojil k oficiálnej národnej kampani DO PRÁCE NA BICYKLI, ktorého cieľom je podpora environmentálnych druhov dopravy na Slovensku. Pri počte 1730 tímov a 5635 cyklistov sme len malou kvapkou v mori, ale veríme, že aj  tá najmenšia kvapka by v mori chýbala.   Tretí ročník súťaže pokoril hranicu prihlásených tímov a kampaň zaznamenala takmer zdvojnásobenie počtu účastníkov, ktorí budú celý mesiac máj dochádzať do práce len na dvoch kolesách a my sme jeho súčasťou.

2016/05/20
Čítať ďalej...

ALFUN na Volkswagen Maratonu

V neděli 8. května 2016 v 9:00 zazněl na Staroměstském náměstí v Praze startovní výstřel Volkswagen Maratonu. Tento závod patří k těm nejkrásnějším, a také proto se letos na jeho start postavilo 10.600 běžců z celého světa, a ani tentokrát mezi nimi nechyběli zástupci ALFUNu. Letos za ALFUN běžely 4 štafety, z toho jedna ryze dámská, a v konkurenci téměř 700 štafet jsme si nevedli vůbec špatně!

2016/05/12
Čítať ďalej...

Vývoj ceny hliníku

Během dubna jsme byli svědky prudkého nárůstu cen komodit. Hliník není výjimkou a po loňském nezájmu investorů se také opět dostává do jejich hledáčků.

2016/04/26
Čítať ďalej...

Levná čínská ocel, která zaplavuje svět, ničí celý ocelářský trh

Levná čínská ocel, která zaplavuje svět, ničí celý ocelářský trh, především evropský, říkají čeští oceláři. Za dva roky se Čína stala z největšího světového importéra oceli největším vývozcem. Kvůli poklesu domácí poptávky má obrovské přebytky oceli, kterou vyváží do celého světa za likvidační ceny, řekli v pondělí zástupci tuzemských hutních firem.

2016/04/25
Čítať ďalej...

Jar. Keď sa všetko prebúdza k životu

Jar. Keď sa všetko prebúdza k životu, keď je zrazu všade plno krásy a dni sú čoraz živšie a živšie.

Prišla. Vôňou prvých kvietkov, pučaním stromov, štebotom lastovičiek. Žiari tónom pestrých farieb, slnko už nie je také zubaté, ale hreje príjemne a teplo. Stromy nadobúdajú novú silu, pučia a zem vonia, chce dokázať, že je pripravená vydať zo seba čo najlepšie plody.

2016/04/06
Čítať ďalej...

Parlamentné voľby 2016

Parlamentné voľby 2016 priniesli mnoho prekvapení. Dopadli inak ako ktokoľvek odhadoval – analytici, média či už samotné politické strany. Pre niekoho boli plné prekvapení, pre iných sklamaním, ale pre mnohých a dúfam, že aj politikov veľkým ponaučením.

 

Prvý šok, do parlamentu sa dostala neonacistická strana Mariána Kotlebu.  Túto skutočnosť je nutné veľmi dobre zanalyzovať a riešiť. Ako je možné že podľa štatistík hlavne prvovoliči a mladí ľudia majú potrebu zveriť riadenie štátu do rúk extrémistických skupín? Ale vie si niekto z nás predstaviť, že by sa dostali takéto strany naozaj k moci? Nie je to tak dávno ako sa to môže zdať, stalo sa to pred sedemdesiatimi rokmi a vyvraždili milióny nevinných ľudí.

2016/03/29
Čítať ďalej...

UVALENÍ CEL NA RUSKOU A ČÍNSKOU OCEL

V polovině února byla uvalena cla na dovoz za studena válcovaných z ocelí z Číny a Ruska. Celní bariéra byla v případě Číny nastavena na 16 %, u dodávek z Ruska na 26,2 %.

Výrobní závody v Číně a Rusku se potýkají s nedostatkem poptávky na domácích trzích a proto se zaměřují na exportní zakázky za dumpingové ceny, mimo jiné i pro evropský trh. Cla se zatím týkají pouze za studena válcované oceli, v jednání je však i uvalení cel na za tepla válcované výrobky, kde by měla Evropská komise rozhodnout v dubnu. Následovat by měly další výrobky, jako jsou pokovené plechy a pásy. Na ocelové lakované plechy a pásy byla uvalena cla už v minulosti.

V současné době evropští výrobci ocelí predikují vzestupný trend poptávky na 2Q /2016. Hlavní výrobci ohlásili zvýšení cen na březen o 10 EUR/T. Na 2Q 2016 předpokládají nárůst ceny o dalších 30 EUR/T. Je to po mnoha měsících poklesu ceny oceli obrat  k růstu, podpořený spotřebou a zavedením antidumpingových cel. 

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/measures.jsp?Lang=cs&SimDate=20160215&Area=CN&Taric=72091790&LangDescr=cs

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/measures.jsp?Lang=cs&SimDate=20160215&Area=RU&Taric=72091790&LangDescr=cs

 

2016/03/15
Čítať ďalej...

Dodávame plechy až do šírky 2000 mm.

Pre Vás všetkých, ktorí potrebujete plechy prekladané papierom, chránené jednostrannou či obojstrannou fóliou alebo dokonca potrebujete na plechy tlačiť nejaký text a doteraz ste ich zháňali po všetkých čertoch, máme dobrú správu. Od minulého roku máme v prevádzke novú linku na výrobu plechov, vďaka ktorej dodávame takto upravené plechy až do šírky 2000 mm.   

2016/03/15
Čítať ďalej...

Dakar je v cíli

Dakar je v cíli

Celkové výsledky a fotografie: http://www.dakar.com/


 

Kolomý opravoval intercom, Valtr si liboval

https://www.youtube.com/watch?v=0Y4mdpS-X4c&index=1&list=PLH0Av5DXFbhe4rU5QTM2BFuHi7UMBT9xW


 

Valtr položil Phoenixe, zachránce Kolomý dojel čtvrtý

Už třetí den mají za sebou posádky TATRA BUGGYRA RACING týmu v dunách a opět se jim podařilo nástrahy letošního ročníku Rallye Dakar úspěšně zdolat. Přestože Martin Kolomý pomáhal dvěma vozům na kola, zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Jarda Valtr si v průběžném pořadí drží deváté místo.


Desátá etapa patřila k nejnáročnějším z celého letošního ročníku. Vítězem se stal překvapivě Renault Pascala De Baara, který se rozhodně ke špičce neřadí. Stalo se tak právě proto, že většina, a to včetně vedoucího muže kategorie kamionů De Rooye, bloudila. Organizátoři si připravili navigační oříšek a spolu s vysokými teplotami dnes zamíchali s celkovým pořadím. Dva Kamazy zůstaly v dunovém poli ještě dlouho po skončení vymezeného limitu závodu. Naši oba jezdci se s navigací poprali obstojně, lépe na tom bylo v týmovém souboji mládí, když René Kilián dokázal donavigovat jejich Fatboye na čtvrtém místě a to i přes všechny záchranné mise.

„Dnešní etapa byla hodně náročná, protože se celých tři sta kilometrů jelo v dunách. Opět nám do řízení skočil kámen, ale naštěstí zase rychle vypadl. Nám se tam jinak docela dařilo a byl jsem překvapený, že jsme i se záchrannými akcemi jeli o etapové umístění. Potkali jsme totiž vyváleného kolegu Jardu, tak jsme mu trochu pomohli, aby mohl jet dál. Ale určitě nás ta ztráta nemrzí. Důležité je, že můžeme oba závodit. Auto funguje, tak doufám, že v tomto tempu budeme zítra pokračovat,“ uvedl v bivaku celkově čtvrtý Martin Kolomý.

Mimo záchrany Jardy Valtra na 150 kilometru pak tahala posádka Martina Kolomého ještě syna nejstaršího účastníka letošního ročníku Japonce Sugawaru. Ten po příjezdu do bivaku přišel ještě jednou Martinovi poděkovat a nepřišel s prázdnou. Celé posádce přinesl týmové oblečení japonského týmu Hino.

Jaroslav Valtr dnes ustlal svému Phoenixu na boku, poté co se snažil vymanit z dun. Na kola je postavila až Tatra Martina Kolomého, který ukázal týmového ducha. Valtra pak v cíli chyba mrzela, protože mohli z dnešní etapy hodně těžit. „Dnes to byla velmi krásná etapa. Na začátku jsme ale hodně ztratili blouděním, protože jsme hledali asi čtyřicet minut bod. Pak jsme se ale pěkně rozjeli. Cestou jsme potkávali auta a nám se dařilo vše překonávat. Bohužel dvacet kilometrů před cílem se Phoenixovi už nechtělo a ustlal si v dunách. Naštěstí po pětadvaceti minutách jel okolo Martin a vytáhl nás. Ztráta mě samozřejmě mrzí, ale stále se učím. Auto funguje bez problémů, takže jsem spokojený,“ uvedl v cíli Jarda Valtr.

Jirka Stross by si letos zasloužil cenu Českého lva za kameru. Doteď svou kamerou na helmě dokonale zastihl hořící vůz Van Den Brinka, výměnu kola nebo navigaci Phoenixe skrze les, poté co trasu zabarikádoval zapadlý kamion. Dnes k tomu přidal dokonalé záběry z položeného Phoenixe a jeho následného postavení na kola. Do konce letošního ročníku zbývají poslední tři etapy, a přestože jeho posádka by si určitě přála, aby Jirka ve svém kameramanském umění už více nepokračoval, fanoušci jsou z jeho záběrů doslova unešení. Odkrývají zcela nový pohled, a to nejen na Dakar.

Tomáš Ouředníček po vypětí všech sil v předešlé deváté etapě nakonec do závodu nastoupil a udělal dobře. Mezi automobily zajel své dosavadní maximum, a to 36. místo. „Dnes ráno jsme se rozhodli, že odstartujeme a na prvním kontrolním bodě skončíme. Na prvním kontrolním bodě ale šlo všechno hladce, auto jelo perfektně, tak jsme se rozhodli v závodě pokračovat. Nejhorší byla opět naše katastrofální startovní pozice. Ale dnešní náročné fiambalské duny jsem si dokonce i užíval,“ hodnotil v bivaku Tomáš.

Dnes na jezdce čeká jedenáctá etapa o celkové délce 722 kilometrů, z čehož 431 bude měřených.


 

 

Valtr v pozici nejlepšího Čecha, Kolomý začal s přípravou na Dakar 2017

Pravý Dakar 38. ročníku začal osmou etapou a nastavené tempo organizátoři udrželi i včera. Nejlépe se s nástrahami tratě vypořádal z tria jezdců TATRA BUGGYRA RACING týmu Jaroslav Valtr, který v průběžné klasifikaci poposkočil již na deváté místo a zaujal pozici nejlepšího Čecha. Naopak v dobrém nebudou na devátou etapu vzpomínat Martin Kolomý a Tomáš Ouředníček.


Osmá etapa se postarala o největší změny v pořadí za celý letošní Dakar a to i přesto, že byla zkrácena. Důvodem byla nejen její specifikace, ale především enormní vedro, které ničilo závodníky i stroje. Motorkáři kolabovali, motory se přehřívaly a benzín se vařil. Jarda Valtr se s nástrahami porval velmi obstojně a nejen že dojel opět v první desítce, ale zároveň se do ní probojoval i v celkovém pořadí a zaujal pozici nejlepšího Čecha. Posádka Jaroslava Valtra přitom měla obrovské štěstí, a sice když do cíle dorazila se třemi defekty. Díky zkrácení tratě o sto kilometrů tak nemusela ztrácet čas výměnou pneumatik.

„Jsme rádi, že to dneska zkrátili. Byl to doslova očistec, doslova peklo na zemi. Upekli jsme se jak my, tak auto. Nejelo to, museli jsme zastavovat a chladit. Museli jsme jet opatrně a podřídili jsme tomu úplně všechno, jeli jsme prostě na dojetí. Navíc jsme od půlky trati měli tři defekty, takže jsme byli rádi, že jsme to stihli tak tak dofukovat. Dělat v tomto vedru defekty by byl velký problém. Hned na začátku jsme se zahrabali s Versluisem v takové díře, ale bylo nás tam více. Bylo to hodně rozbitý, trnitý křoví, bylo to fakt hrozně nebezpečný. Podél celé trasy se povalovali motorkáři a čtyřkolkáři, lítají tam helikoptéry a házejí jim vodu. Zdravotníci mají dnes plné ruce práce, takže jsem moc rád, že jsme v cíli,“ uvedl po dojetí v Belénu Jarda Valtr.

„Ještě že tu trať zkrátili, jinak bychom museli minimálně dvě pneumatiky měnit, protože bychom dalších 100km na nich nedojeli. To by nás v tomto vedru zabilo, minimálně určitě mě,“ snažil se zavtipkovat Josef Kalina.

Naopak Kolomý s Ouředníčkem nebudou na 12. ledna vzpomínat v dobrém. Martin dorazil s technickými problémy až na 33. místě se ztrátou přes dvě hodiny, Tomáš dorazil do bivaku zcela vyčerpaný a se ztrátou více jak šesti hodin. Kolomý po skončení deváté etapy už zdaleka nebyl tak skleslý, jako v den předchozí. Bylo mu jasné, že veškeré naděje na celkové umístění jsou kompletně zmařeny, a tak zbytek etap pojme bruntálský jezdec jako přípravu na nadcházející ročník. „Co se dá dělat, i takový Dakar prostě je. Bohužel nás potkala stejná závada jako včera, a to nejspíš v důsledku té předešlé rány. Jediné pozitivní je, že jsme v cíli a můžeme zítra pokračovat. Celkový výsledek už nehraje roli, ale do cíle chceme určitě dojet. Podřídíme další počínání testování nových věcí, které chceme nasadit pro další ročník. Je mi to moc líto vůči všem, co nám drží palce a fandí nám, věřte, že budeme dělat maximum, abychom toho beduína jednou urvali,“ řekl v bivaku deváté etapy Martin, který startoval mezi kamiony až jako devětatřicátý a na prvním mezičase byl už třetí!

„Jestli někdo na začátku tvrdil, že letošní ročník není Dakar, tak po dnešku o tom nemůže být řeč. Tato etapa byla přesně taková, která k Dakaru patří a která přesně rozhoduje. Nám se na začátku hodně dařilo a předjeli jsme spoustu aut i kamionů. Kdybychom jen dojeli do cíle, tak věřím, že jsme zpátky ve hře. Podívejte se jen na ty dnešní rozestupy. Bohužel se nám to nepovedlo a zastavila nás technická závada,“ konstatoval kopilot David Kilian.

“Byl to děs. Viděli jsme závodníky v slzách. V Hummerovi byl tak žhavý benzín, že jsme museli zastavovat každých 400 metrů. Voda na pití byl tak horká, že se nedala pít. Musíme poděkovat všem divákům, kteří nám dávali svou vodu, čímž nás doslova zachránili. V jednu chvíli jsme se rozhodli, že naši účast v dakarském závodě ukončíme, ale pak nás manager týmu Buggyra informoval, že RZ byla zkrácena. Byli jsme asi 80 kilometrů od cíle, tak jsme se rozhodli, že to dojedeme. Cíle jsme dosahli doslova s vypětím všech fyzických i psychických sil. Teď nedokážu říct, jestli budeme zítra pokračovat,” řekl vyčerpaný Tomáš Ouředníček.


 

Kolomý na Dakaru havaroval, Valtr si vylepšil své maximum

 

https://www.youtube.com/watch?v=lhKifXBXguo&list=PLH0Av5DXFbhe4rU5QTM2BFuHi7UMBT9xW&index=1


 

Kolomý si skočil jako na Dakaru 2011, Valtra to v 6. etapě nebavilo

Těžký den za sebou mají posádky TATRA BUGGYRA RACING týmu, které si i v šesté etapě udržely nastavené tempo. Martin Kolomý měl v jeden moment štěstí v neštěstí. Fat Boy vlétl do řečiště a posádka si myslela, že na Rallye Dakar končí.

V šesté etapě se obě posádky TATRA BUGGYRA RACING týmu v kategorii kamionů opět probojovaly do nejlepší desítky. Martin Kolomý obsadil sedmou příčku a upevnil si tak průběžnou šestou pozici se ztrátou necelých třinácti minut na prvního Staceyho. Jarda Valtr zajel tak jako ve čtvrtek velmi slušně a obsadil desáté místo. Průběžně osmnáctý Čech startující s Tatrou Phoenix si však včerejší etapu příliš neužil. „Tato etapa v horách byla hodně těžká, točila se, ale moc mě nebavila, zase dlouhá pasáž ve 140km po rovině. Auto sice fungovalo perfektně, ale prostě mě to nebavilo. Měli jsme akorát problém s omezovačem rychlosti, tak doufám, že z toho nebudou žádné penalizace. S desátým místem jsem spokojený,“ hodnotil šestou etapu Jaroslav Valtr.

Horkou chvilku za sebou má posádka Martina Kolomého, která v rychlosti 130km/h skočila na hranu řečiště a vypadalo to na podobný scénář Dakaru 2011, kdy byl Martin letecky transportován do nemocnice. Díky on-board kameře a napojenému intercomu, tak máme možnost vidět na vlastní oči, jak to v inkriminovaný moment vypadalo VIDEO.

„Hodně náročná etapa, kde jsem bohužel udělal dvě jezdecké chyby a ty nás naštěstí stály jen časovou ztrátu. První byla, že jsem dostatečně nenafoukl motor, abych mohl vyjet z jednoho průjezdu ze zatáčky a vlítli jsme do řečiště, tak jsem myslel, že jdeme na bok. Druhou krizovku jsme měli, když mi Kilda hlásil, že za 200 metrů bude řečistě a já zvednul hlavu a bylo přímo před námi. Dali jsme takovou ránu jak ve 2011, naštěstí dnešní Tatra je na takové úrovni, že jsme tu a ne ve vrtulníku na cestě do nemocnice jako tenkrát,“ uvedl Martin Kolomý a dodal: „Na druhou stranu jsem tu nemocnici tady stejně navštívil a to kvůli zánětu na ušním boltci. Včera jsem ráno pomalu ani nenasadil helmu, takže jsem si musel vytrhnout interkom a měl ho jen mono. Dneska mi to tu místní odborníci, a že se jich na tu operaci sjelo, vyřízli a můžu jet zítra zase stereo.“

„Jsme v necelé půlce letošního Dakaru a já jsem nadšený z toho, jak auta fungují. Neřešíme velký opravy, jsou to v podstatě jen drobnosti. Nicméně autům se věnuje velká péče, kontroluje se vše, spousta dílů se mění preventivně od gum, po brzdy, motor, mazání a čištění náprav. My si vždy s kluky po etapě uděláme takový souhrn, co vše je potřeba udělat, takže je to vždy až do rána. Říkáme si, jestli je to vlastně to, co nás baví. Ale jo baví, to je přeci Dakar!“ uvedl značně unavený, ale stále optimistický David Vršecký.

„Zhruba na 78. kilometru dnešní etapy nás dojela rychlejší posádka. Chtěl jsem jí uvolnit cestu, ale jak jsem zajel do kraje, zapadli jsme. Se sníženým výkonem motoru se nám nedařilo vyjet. Ochotní diváci nám pomohli, ale přesto jsme ztratili 15-20 minut," uvedl v bivaku Tomáš Ouředníček, který obsadil 49. místo.

Sedmá etapa o celkové délce 793 kilometrů zavede posádky zpět do Argentiny, kde se všichni sejdou ve městě Salta. Měřený úsek pak měří 336 kilometrů v nadmořské výšce okolo jednoho kilometru.

Výsledky 6. etapy - kamiony:
1. Hans Stacey MAN 2:55:35
2. Gerard de Rooy Iveco +0:00:07
3. Pieter Versluis MAN +0:01:15
4. Eduard Nikolaev Kamaz +0:02:11
5. Dmitry Sotnikov Kamaz +0:02:21
7. Martin Kolomý Tatra +0:03:09
10. Jaroslav Valtr Tatra +0:08:40

Výsledky po 6. etapě - kamiony:
1. Hans Stacey MAN 17:05:09
2. Pieter Versluis MAN +0:00:59
3. Federico Villagra Iveco +0:04:05
4. Gerard de Rooy Iveco +0:05:36
5. Airat Mardeev Kamaz +0:12:06
6. Martin Kolomý Tatra +0:12:24
18. Jaroslav Valtr Tatra +1:55:53

Výsledky 6. etapy - automobily:
1. Stephane Peterhansel Peugeot 5:01:07
2. Carlos Sainz Peugeot +0:00:17
3. Yazeed Alrajhi Toyota +0:07:19
4. Sebastien Loeb Peugeot +0:08:15
5. Nasser Al-Attiyah Mini +0:09:51
49. Tomáš Ouředníček Hummer +1:57:13

Výsledky po 6. etapě - automobily:
1. Stephane Peterhansel Peugeot 18:26:20
2. Sebastien Loeb Peugeot +0:00:27
3. Carlos Sainz Peugeot +0:05:55
4. Nasser Al-Attiyah Mini +0:16:19
5. Giniel De Villiers Toyota +0:29:21
43. Tomáš Ouředníček Hummer +5:06:32


 

Kolomý na sněhu druhý, Valtr se probojoval do desítky

Pátá etapa Rallye Dakar byla pro posádky TATRA BUGGYRA RACING týmu úspěšná, když obě posádky v kategorii kamiónů skončili mezi nejlepší desítkou. Dařilo se také Ouředníčkovi, který zajel jedenačtyřicátý čas. Do problémů se však dostala novinářská posádka v čele s Markem Spáčilem.

Počasí si s účastníky Rallye Dakar letos doslova hraje. Zatímco na startu druhé části maratonské etapy svítilo slunce, posádky z trati hlásily déšť, kroupy a sníh. V bivaku v Uyuni se dokonce přehnala písečná bouře. Členové TATRA BUGGYRA RACING týmu museli dokonce vytáhnout zimní oblečení, když teploty spadly k bodu mrazu.

Včerejší pátou etapou se celý konvoj přemístil z Argentiny do Bolívie. Neskutečnou atmosféru této pohostinné země si už loni vyzkoušeli motorkáři. Už od hraničního přechodu Villazón byla silnice lemovaná fanoušky, kteří vykřikovali „Bolivia – suerte“, tedy Bolívie – štěstí.

Martin Kolomý začal fantasticky, když od prvních kilometrů udával tempo mezi kamiony. V polovině trati pak ztratil na vítěze etapy Rusa Nikolajeva jedoucího na Kamazu a obsadil další pódiové umístění. „Dneska jsme si etapu opravdu užili. Už to začalo fantastickou atmosférou po příjezdu do Bolívie, která nás zdravě nabudila. Před startem se nám podařilo vyměnit vadné boostové čidlo, takže motor šlapal jako hodinky. Druhé místo je perfektní a celkové umístění je pořád reálné. Vždyť je před námi ještě více jak půlka Dakaru,“ uvedl v bivaku Martin Kolomý, který se v celkové klasifikaci posunul na šesté místo.

Velmi povedenou etapu má za sebou také Jaroslav Valtr, který do cíle dojel na desátém místě. Tým TATRA BUGGYRA RACING tak měl poprvé ve své krátkodobé historii na slavné Rallye Dakar dva vozy v TOP 10. „Tahle etapa mi sedla, bohužel jsme zase startovali až z čtyřiadvacátého místa, takže jsme jeli ve vláčku a hodně v prachu, a to se špatně předjíždí. Bylo to hodně rizikový, hlavně v horách po úzkých cestách s velkými srázy a propastmi, takže jsme museli jet opatrně. Každopádně jsem rád, že jsem mohl ukázat, že auto jede. Zítra budeme moc startovat konečně vpředu,“ radoval se Jarda, který tak doplatil na zrušený prolog a od začátku soutěže startuje v hloubi pole, což posádce přináší nemalé problémy.

Problémem páté etapy byla samozřejmě nadmořská výška. Jezdci se totiž vyšplhali až do 4.600 m.n.m. Obavy samozřejmě měli všichni i o techniku, která musela vydržet dvojnásobnou porci kilometrů. „Měli jsme strach o gumy, protože přeci jenom už to na ně bylo hodně kilometrů. Báli jsme se i o motor, o turbo, protože v takové výšce ten vzduch není a motor prostě dostává zabrat ještě víc. Všechno vydrželo až do cíle, takže jsem rád, že jsme tady. Bivak tady nevypadá moc kulturně, za mnou se dokonce žene nějaká písečná bouře a chlapci asi nebudou mít moc příjemný podmínky na opravu. Ale takový je Dakar,“ uvedl kopilot Martina Kolomého David Kilian.

Tomáš Ouředníček zajel v kategorii automobilů 41. nejrychlejší čas a bezchybným výkonem se posunul na dvaačtyřicátou příčku. „Na trati bylo dost vody, v horách dokonce i sníh. V technické části jsme byli rychlí, v horách už tolik ne, protože auto pořád nejede, jak má. Přesto jsme díky Pavlově bezchybné navigaci zajeli skvělý čas. Jsme hodně unavení, ale těšíme se na další etapu,” svěřil se v cíli Tomáš.

Horkou chvíli si prožila také posádka novinářského vozu v čele s Markem Spáčilem, jenž zůstala uvězněna v horách po průtrži mračen. Po dvou hodinách čekání všichni mimo Marka ztratili vědomí a síly nabrali až v zázemí v Uyuni, kam po pěti hodinách jízdy dorazili. Marek se tak zaslouženě stal hrdinou dne.

Pro kategorii kamionů je v šesté etapě připraveno celkem 295 ostrých kilometrů, a to opět v nadmořské výšce okolo 4.000 metrů. Povrch zde bude proměnlivý, a to písek a tvrdý štěrk.

Výsledky 5. etapy - kamiony:
1. Eduard Nikolaev Kamaz 4:00:03
2. Martin Kolomý Tatra +0:02:32
3. Federico Villagra Iveco +0:04:32
4. Ton Van Genugten Iveco +0:04:32
5. Airat Mardeev Kamaz +0:05:58
10. Jaroslav Valtr Tatra +0:22:40

Výsledky po 5. etapě - kamiony:
1. Federico Villagra Iveco 14:09:13
2. Pieter Versluis MAN +0:00:05
3. Hans Stacey MAN +0:00:21
4. Gerard de Rooy Iveco +0:05:50
5. Airat Mardeev Kamaz +0:08:49
6. Martin Kolomý Tatra +0:09:36
18. Jaroslav Valtr Tatra +1:47:34

Výsledky 5. etapy - automobily:
1. Sebastien Loeb Peugeot 3:32:34
2. Carlos Sainz Peugeot +0:00:22
3. Stephane Peterhansel Peugeot +0:03:00
4. Nasser Al-Attiyah Mini +0:03:07
5. Leeroy Poulter Toyota +0:06:07
41. Tomáš Ouředníček Hummer +0:58:12

Výsledky po 5. etapě - automobily:
1. Sebastien Loeb Peugeot 13:17:25
2. Stephane Peterhansel Peugeot +0:07:48
3. Carlos Sainz Peugeot +0:13:26
4. Nasser Al-Attiyah Mini +0:14:16
5. Leeroy Poulter Toyota +0:18:38
42. Tomáš Ouředníček Hummer +3:17:07


Historický výsledek zaznamenala na Rallye Dakar posádka Martina Kolomého, která dokázala poprvé ve své kariéře vyhrát etapu slavné soutěže. Skvěle jel také Jaroslav Valtr s novém Phoenixem. Ten nakonec ztratil čas na ucpané trati.

Nejen Martin Kolomý a bratři Kiliani si 3. etapu Rallye Dakar zapíší do svých statistik zlatým písmem, ale také tým TATRA BUGGYRA RACING, který v uplynulé sezóně získal v evropském šampionátu tahačů titul v poháru konstruktérů. „Fantastický výsledek! Martin získal svoje první etapové vítězství a moc mu to všichni přejeme. Je to bojovník,“ radoval se v bivaku v Jujuy manažer týmu Jan Kalivoda. Martin Kolomý se tak zapsal v novodobé historii Dakaru na americkém kontinentu po boku Josefa Macháčka a Aleše Lopraise jako třetí Čech, jenž stál na nejvyšším pomyslném stupínku určeném pro vítěze etapy.

 

Martin Kolomý si však oslavné euforie z vítězství příliš neužil. Po dojezdu do bivaku postihl tým další přívalový déšť a mechanici se museli vrhnout na servis závodních speciálů Tatra. „Bylo to hotové peklo na vodě, takovou průtrž mračen jsem nezažil. Navíc zítra nás čeká přesun do Bolívie, zatím co kluci budou závodit v horách v okolí Jujuy. Všichni jsme zvědavi, jestli se vůbec pojede. Vše je tu pod vodou,“ popsal aktuální situaci Kalivoda.

Martin Kolomý vedl ve třetí etapě od samého začátku a náskok si udržel až do cíle etapy. „Po dojezdu etapy by mě to ani nenapadlo. Mám z toho opravdovou radost, ale zůstávám realistou. Jsme stále teprve na začátku a všechno může být ještě úplně jinak. Na druhou stranu jsem strašně rád, že jsme si dokázali, že porážet se dají a mám na to být vepředu,“ řekl spokojeně Martin. V celkové klasifikaci je ale posádka Martina Kolomého sedmá, když jej z předních příček shodila desetiminutová penalizace. Tu dostal bruntálský jezdec za překročení povolené maximální rychlosti. „Je to věc, která tady trápí hodně posádek. Jde o ideální nastavení speed limitru. Dnes dostal dvě minuty i Jarda,“ povzdychl Martin.

Skvěle jel ve 3. etapě také Jaroslav Valtr, který startoval z hloubi pole, ale už na prvním mezičase byl se svým Phoenixem čtvrtý. Ukázal tak, že bez technických problémů se jeho posádka může měřit s nejrychlejšími. Nakonec dojel v etapě třináctý, když velkou ztrátu nabral u jedné z nehod. „Dneska Phoenix doslova letěl. Předjížděli jsme jedno auto za druhým a Tatra fungovala perfektně. Drobný zádrhel jsme měli, když jsme přijeli do místa, kde stál zapadlý kamion a nebylo ho jak objet. Velkou pochvalu zaslouží Jirka Stross, který vyskočil z auta a šel mi prostě ukázat, kudy jet. I takový je Dakar,“ hodnotil den Valtr.

Stabilního výkonu se držel Tomáš Ouředníček, když obsadil devětačtyřicáté místo. „Včera večer jsme si všimli většího množství oleje na zadním diferenciálu. Vyměnili jsme několik podezřelých dílů, ale při startu dnešního speciálu se ukázalo, že problém je někde jinde. Museli jsem proto být velmi opatrní. S tím se ale závodí těžko,“ uvedl Ouředníček startující s Hummerem.

Argentinu trápí silné přívalové deště a v bivaku v Jujuy to vypadá na jeden velký bazén. Na to samozřejmě nejsou připraveni ani organizátoři a přesto že se tvářili na večerním briefingu, že je vše v pořádku, obavy o dnešní maratonskou etapu jsou na místě.

 


Výsledky 3. etapy - kamiony:
1. Martin Kolomý Tatra 1:42:40
2. Hans Stacey MAN +0:00:17
3. Federico Villagra Iveco +0:00:54
4. Pieter Versluis MAN +0:01:55
5. Airat Mardeev Kamaz +0:02:46
13. Jaroslav Valtr Tatra +0:09:43

Výsledky po 3. etapě - kamiony:
1. Hans Stacey MAN 6:03:15
2. Pieter Versluis MAN +0:00:26
3. Federico Villagra Iveco +0:01:21
4. Airat Mardeev Kamaz +0:04:54
5. Gerard de Rooy Iveco +0:06:02
7. Martin Kolomý Tatra +0:10:22
27. Jaroslav Valtr Tatra +1:00:41

 


Dakar konečně odstartoval. Kolomý byl na úvod čtvrtý

Po zrušené první etapě se na rallye Dakar odjely první ostré kilometry. Dařilo se posádce Martina Kolomého, kterou ovšem na trati brzdil tovární Kamaz. Do problémů se ale dostal druhý jezdec TATRA BUGGYRA RACING týmu Jaroslav Valtr, jehož speciál Tatra Phoenix letěl od startu jen po dvou.

Druhá etapa měla být jednou z nejdelších, ovšem kvůli přívalovým dešťům byl nakonec měřený úsek pro automobily a kamiony zkrácen na 387 kilometrů. Oproti první etapě, kdy se Argentinou prohnal liják, v pondělí na účastníky osmatřicátého ročníku rallye Dakar vykouklo dokonce slunce.

Překvapením na úvod Dakaru byla ztráta továrního Kamazu, jehož nejrychlejším jezdcem byl obhájce loňského prvenství Mardeev na osmém místě. Martin Kolomý si po dojezdu dokonce stěžoval, že jej jeden z vozů ruského týmu brzdil. „Moc pěkná etapa, auto fungovalo perfektně. Jediný co mě brzdilo, byl ke konci jeden z Kamazů, takže to mohlo být ještě lepší. Ale jsme teprve na začátku, takže jsem spokojený,“ uvedl po dojezdu etapy Kolomý.

Smůla hned v úvodu potkala Jaroslava Valtra, který měl situaci ztíženou startem v hloubi pole. Ten jel hned od startu pouze na pohon zadních kol a ke konci ještě udělal defekt. „Věřím, že jsme si na úvod vybrali porci smůly a bude už jen líp. Bez náhonu předních kol to strašně klouzalo. Pak se nám začaly přehřívat brzdy a byl z toho defekt. Zítra si zase zopakujeme start zezadu a budeme se muset konečně probít dopředu. Na druhou stranu, když jsme projížděli kolem hořícího Van den Brinka, tak tohle jsou vedle toho drobnosti,“ řekl Valtr, jenž připomněl osud holandského závodníka, kterému ve druhé části druhé etapy zcela shořel jeho Renault. Když Jarda projížděl kolem ohořelých trosek, Holanďané už jen bezmocně poskakovali kolem.

Obě auta fungují perfektně a z toho mám radost. Že u Phoenixe budeme muset odstraňovat porodní chybičky jsme věděli. Do rána to dáme do pořádku, aby zase kluci mohli vyrazit připraveni,“ uvedl David Vršecký.

Slibný začátek má za sebou na rallye Dakar také Tomáš Ouředníček v kategorii automobilů. „Jsem nadšený z naší premiéry. Je pravda, že jsme předjížděli jedno auto za druhým, ale že to vytáhneme už v úvodu na 51. místo, jsem nečekal,“ uvedl Tomáš, který před startem uvízl v dopravní zácpě a musel  startovat až z 95 pozice. „Neměli jsme ani čas pořádně se připravit na start nebo upravit tlak v pneumatikách. Brzy jsem si ale na smýkání auta zvykl,“ dodal spokojeně jezdec Hummeru.

 

Dnes na posádky čeká etapa vedoucí z Termas Rio Hondo do bivaku v Jujuy, a to o celkové délce 664 kilometrů. Měřený úsek je pak naplánovaný v délce 314 kilometrů včetně dvou stoupání do hor, a to do nadmořské výšky téměř 1700 metrů. 

2016/01/11
Čítať ďalej...

Nová administratívna budova

Dňa 23.12.2015 bola slávnostne uvedená do prevádzky nová administratívna budova spoločnosti ALFUN a.s., ktorá poskytuje viac potrebného priestoru pre všetky rokovania s obchodnými partnermi a tiež prináša kvalitné zázemie pre zamestnancov spoločnosti.

2016/01/07
Čítať ďalej...

Briadkou k zdravému mužovi

Každý rok v Česku diagnostikujú rakovinu prostaty siedmim tisícom mužom a toto číslo sa stále zvyšuje. Zamestnanci ALFUNu a.s. sa už po druhý krát rozhodli podporiť dobrú vec, a to tým, že si od prvého novembra pestovali fúzy, aby upozornili na problém mužského zdravia.

2016/01/06
Čítať ďalej...

EMPTY

KOSIK
loading